Tervetuloa Puuvirrat Oy:n verkkokauppaan! Tässä ilmoitetut ehdot ovat verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Puuvirrat Oy:n ja asiakkaan välillä www.puuvirrat.fi verkkokaupassa.
Yleiset ehdot
PUUVIRRAT OY (y-tunnus 3003824-5) myy tuotteita täysi-ikäisille henkilöille Manner-Suomeen ja erikseen sovittaessa Suomen ulkopuolelle. Alle 18-vuotiaan tilaukseen tarvitsemme huoltajan suostumuksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ellei toisin ole mainittu. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Tiedot rekisteröitymisestä ja asiakastiedoista lähetetään automaattisesti henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen.
Nämä ehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä eli asiakasta sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot Merkitsemällä ennen maksamista raksin kohtaan “Olen lukenut tilaus- ja toimitusehdot ja hyväksyn ne sellaisenaan”.
Asiakkaan vastuulla on, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeen henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on myös tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Puuvirrat.fi verkkokaupasta.
Verkkokaupassa asiointi
Asiakas voi tilata verkkokaupassa rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröitymättömänä tilaajana on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, että tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.
Rekisteröitynyt asiakas saa tarvittavat tiedot sähköpostiin ja pääsee kirjautumaan Puuvirrat Oy:n verkkokauppaan. Rekisteröityneenä asiakkaana voit tarkistaa aikaisemmat tilauksesi ja saada asiakasetuja. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.
Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite.
Tuotteet tilataan verkkokaupasta painamalla tuotteen "kuvaketta" OSTOSKORIIN ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassaoleviin toimitusehtoihin.
Mikäli käytät yhteiskäytössä olevaa tietokonetta, esimerkiksi kirjastot tai muut julkiset tilat niin tyhjennä välimuisti ja sivuhistoria Puuvirrat.fi kaupassa asioimisen jälkeen.
Seuraavat toimitustavat ovat Puuvirrat Oy:n käyttämiä toimitustapoja, joita voidaan muuttaa tai vaihtaa lähetettäessä tilausta asiakkaalle. Toimitustapojen muutoksista tai uusista toimitustavoista ilmoitetaan aina asiakkaalle.
Posti
Toimitukset suoraan osoitteeseen, nouto postista tai postin automaatista.
Matkahuolto
Lähellä paketti
Yhdessä lähetyserässä voi olla enintään 5 pakettia. Monipakettilähetystä ei voi lähettää automaattiin. Lähellä-paketti kuljetetaan vastaanottajan osoitetta lähimpään tai lähettäjän valitsemaan pakettipisteeseen 1-3 arkivuorokauden kuluessa ja niitä jaellaan myös lauantaisin pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Turussa ja Oulussa. Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun paketti on noudettavissa. Säilytysaika 7 vrk
Bussipaketti
Yhdessä lähetyserässä voi olla enintään 5 pakettia, lisäpaketeista maksu
Bussipaketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa, viimeistään 3 päivän kuluessa.
Vastaanottaja saa tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun paketti on noudettavissa.
Säilytysaika 7 vrk
Kotijakelu
Yhdessä lähetyserässä voi olla enintään 5 pakettia, lisäpaketeista maksu
Paketti jaetaan vastaanottajalle pääsääntöisesti jakeluajan sopimista seuraavana arkipäivänä, ilta- ja viikonloppujakelut suurimmissa kaupungeissa. Lauantaijakeluita mm. pääkaupunkiseudulla, Tampereen, Turun ja Oulun seudulla. Iltajakeluita edellisten lisäksi esimerkiksi Joensuussa, Jyväskylässä, Kouvola, Kuopiossa, Lahdessa ja Porissa.
Vastaanottajalla on myös mahdollisuus valita jättö ilman kuittausta sekä kertoa mahdollinen ovikoodi jakelun onnistumiseksi.
Matkahuollon kuljettajat soittavat vastaanottajalle, mikäli pääsy vastaanotto-osoitteeseen on estynyt.
Säilytysaika 7 vrk
Jakopaketti
Yhdessä lähetyserässä voi olla enintään 5 pakettia, lisäpaketeista maksu
Paketti kuljetetaan pääsääntöisesti 1 arkivuorokauden kuluessa ja jaetaan vastaanottajalle määränpäähän saapumista seuraavana arkipäivänä. Toimituksesta ei ilmoiteta vastaanottajalle ennakkoon ja mikäli toimitusosoitteesta ei tavoiteta vastaanottajaa lähetystä ei jätetä toimitusosoitteeseen. Mikäli haluat, että paketti jätetään ilman vastaanottajaa, ilmoita siitä tilauksen yhteydessä Puuvirtaille. Perille toimituksen epäonnistuessa paketti toimitetaan noudettavaksi jakeluosoitetta lähellä olevaan palvelupisteeseen. Vastaanottajalle lähetetään tekstiviesti tai sähköposti, kun paketti on noudettavissa.
Muut sopimuskuljetukset
Ulkorakennusten, takkojen, häkkien ja muiden isokokoisten tuotteiden toimituksessa käytettävät kuljetusyritykset.
Nouto Virroilta
Nouto Virroilta on asiakkaalle maksuton.
Asiakkaan tulee sopia noutoajankohta erikseen myynnin kanssa.
Virroilta noutaessa asiakas on aina velvollinen tarkistamaan noutamiensa tuotteiden määrän ja oikeellisuuden.
Tuotteiden hinnoittelu
Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat verkkokaupassa esitetään yleensä ilman toimituskuluja. Toimituksen ollessa ilmainen se näytetään ostoskorissa tai kassalla. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan, jotka on esitetty verkkokaupan kassalla.
Puuvirtain verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Puuvirrat pyrkii esittämään kaikki hinnat oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin paljon todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi täytynyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto. Virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Puuvirrat verkkokauppaa.
Puuvirrat Oy verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla esimerkiksi:
• Mikäli tuotteen hinta on 0,00 euroa tai ei hintaa ole ollenkaan.
• Mikäli satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 39 euroa.
• Mikäli tuotteen hinta on tuhansia euroja ja vastaava tuote maksaa 199€ euroa.
Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
Tarjoustuotteita ja kaupan päälle veloituksetta saatavia tuotteita kokevat tarjoukset/koodit ovat niin kauan voimassa kuin tarjouksessa on aikaa tai niin kauan kuin tarjouskoodeja riittää. Puuvirrat voi itse määritellä montako kappalemäärää tarjouksia on hyödynnettävissä riippumatta luvatusta tarjouksen voimassaoloajasta.
Verkkokauppatuotteiden saatavuus
Verkkokaupassa myydään tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Puuvirrat Oy ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa verkkokaupan tuotteista valmistetaan rajallinen määrä. Puuvirrat verkkokauppa yrittää pitää verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.
Tuote on voinut olla tilattavissa verkkokaupasta, mutta varaston päivitysviive on aiheuttanut tuotteen loppumisen varastosta kesken tilauksen, tästä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.
Tilausvahvistus
Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn maksutapahtuman jälkeen sähköpostilla tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen tiedot. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikeaa sähköpostiosoitetta ja sen toimivuutta. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Puuvirrat pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.
Toimitustavat ja toimitusmaksut
Puuvirrat Oy pyrkii toimittamaan tilaukset 2-4 arkipäivän sisällä ulkopuolisen toimittajan kuljetuksella. Tarkemmat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Puuvirrat Oy ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.
Puuvirrat Oy ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy asiakkaan ilmoittamista virheellisistä tiedoista tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot verkkokaupalle. Puuvirrat Oy ei ole myöskään vastuussa, jos asiakas laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa muuttuneet yhteystietonsa tai asiakasta ei tavoiteta toimitusajankohdan sopimiseksi. Tarvittaessa voimme vaihtaa toimitustapaa, jos tuotteen laatu tai koko sitä vaatii. Tästä ilmoitamme asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.
Ylivoimainen este, Force majeure –tilanteet
Puuvirrat Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Viivästymistilanteessa Puuvirrat Oy toimii niin nopeasti, kuin se on mahdollista tässä tilanteessa. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä asian selvittämiseksi mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman nopeasti.
Puuvirrat Oy ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä muut isot häiriöt kuljetuksissa.
Maksaminen
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalvelun tarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Puuvirrat Oy:lle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksessa suosittelemme ottamaan yhteyttä ensin tuotteen toimittajaan (Puuvirrat Oy)
Paytrail Oyj y-tunnus 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com
Maksutavat
Verkkomaksupainikkeet, joilla voit maksaa ostoksesi verkkokaupan kassalla.
- Nordea
- Osuuspankki
- Danske Bank
- Ålandsbanken
- Handelsbanken
- S-Pankki
- Aktia
- Säästöpankki
- POP Pankki
- Oma Säästöpankki
Käytössäsi on seuraavat korttimaksutavat.
- Visa
- Mastercard
- American Express
- MobilePay
Lasku ja osamaksu
Walley Lasku/Osamaksu
Joustoa ja valinnanvapautta – maksa kerralla tai osissa, valitsemassasi tahdissa
Lasku ja tililuotto antavat sinulle lisää aikaa verkkokauppaostostesi maksamiseen. Niitä käyttämällä voit odotella tilauksesi saapumista rauhassa ennen sen maksamista. Maksun voit tehdä joko kerralla laskulla tai pienemmissä osissa tililuotolla, jolloin voit suorittaa kuukausittain sinulle parhaiten sopivan summan ja jakaa maksun enintään 36 kuukauden ajalle.
Laskulla ilmaista maksuaikaa – turvallista ja helppoa asiointia
Laskulla saat aina 30 päivää korotonta maksuaikaa verkkokauppaostoksillesi. Pitkä maksuaika mahdollistaa sen, että ehdit tarkistaa ostoksesi ja tarvittaessa palauttaa sen ennen laskun erääntymistä.
Maksuaikaa hyödyntääksesi tarvitset myönteisen luottopäätöksen, jonka hakeminen käy helposti ostotapahtuman yhteydessä. Voit hakea sitä, jos olet vähintään 18 vuoden ikäinen ja sinulla on suomalainen henkilötunnus sekä vakituinen, virallinen kotiosoite Suomessa. Myös luottotietosi tarkistetaan Bisnode Finland Oy:n rekisteristä.
Maksutapaa voidaan käyttää jopa 5 000 € ostoksiin.
Kun olet saanut myönteisen luottopäätöksen sekä vahvistanut ostotapahtuman, saat laskun ostoksestasi sähköpostiisi. Jos haluat maksaa laskun pienemmissä osissa ja sinulle paremmin sopivalla maksuajalla (1-36 kk), sinun tulee tehdä jatkuvaa luottoa koskeva luottosopimus Norion Bank AB:n kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi. Luottosopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä sinulle myönnetään luottoraja, joka on käytettävissä myöhempiin ostoksiin luottoehtojen mukaisesti.
Kun sinulla on voimassa oleva luottosopimus, sinun tulee maksaa eräpäivään mennessä vain saamallasi laskulla mainittu vähimmäissumma mutta voit halutessasi suorittaa myös tätä suuremman summan. Sen jälkeen sinulle lähetetään kuukausittain sähköpostitse tililasku, kunnes luotto on kokonaan maksettu. Voit aina halutessasi lyhentää luottoasi myös tililaskulla mainittua vähimmäissummaa suuremmissa osissa.
Luottokustannukset ja luottoesimerkki: KAUPPIAAN NIMI verkkokaupassa sovelletaan kampanjaehtoja, joiden mukaisesti tililuoton korko on 19,2 % nimellisenä vuosikorkona ilmaistuna ja kuukausimaksu on 2,95 € kuukaudessa (ensimmäisellä laskulla 3,80 €). Jos myönnetty luottoraja on 1 000 € ja se on kokonaisuudessaan käytetty KAUPPIAAN NIMI verkkokaupasta tehtyihin ostoksiin sekä luotto maksetaan takaisin 36 kuukauden aikana, sovellettavilla kampanjaehdoilla todellinen vuosikorko on 28,6 %, luottokustannusten yhteismäärä 403 €, maksettava kokonaismäärä 1 403 € ja maksuerien lukumäärä 36 kpl. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.
Luottoehdot
Laskun ja luoton myöntäjä on Norion Bank AB, organisaationumero 556597-0513, joka on Walley-tavaramerkin rekisteröity haltija.
Lilla Bommens Torg 11, Box 11914, SE-404 39. Lisätietoja: https://www.norionbank.fi/tietoja-yrityksesta/norion-bank-group-fi/tuotemerkit
Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:
Tarkempi palvelukuvaus: https://www.walley.fi/asiakaspalvelu/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/Terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://cdn.walleypay.com/terms/SECCI_FI.pdf
Tarjoukset
Sähköpostilla, WhatsAppilla tai muulla lähetetty kirjallinen tarjous on voimassa kaksi viikkoa ellei viestissä toisin mainita. Tarjouksesta muodostuneen tilauksen toimitus voi tapahtua tietyissä poikkeuksissa ennen toimituksen maksamista. Ennen maksamista lähetetyt tuotteet on Puuvirrat Oy:n omaisuutta kunnes ne ovat kokonaisuudessaan maksettu.
Toimitustavan valinta
Verkkokaupassa valitaan kassalla toimitustapa mitkä vaihtoehdot ovat saatavilla. Puuvirrat ei ole vastuussa, jos asiakas valitsee toimitustavan mikä ei vastaa toimitusta. Esimerkiksi ulkorakennuksissa on kaksi postinumeroaluetta 00-86 ja 87-93 ja mikäli toimitusosoite ei vastaa postinumeroaluetta tai se on molempien alueiden ulkopuolella niin Puuvirrat ei ole velvollinen toimittamaan tuotetta. Mikäli myöskin asiakas valitsee tilaukselle noudon lähimmästä noutopisteestä niin Puuvirrat ei ole velvollinen toimittamaan lähetystä suoraan osoitteeseen.
Vaihto ja palautusehdot
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksesta.
Puuvirrat Oy ei peri palautuskuluja ja hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut palautuksen. Asiakkaalle palautettava maksu palautetaan samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty. Mikäli tuotteet on tilattu laskulla, tai osamaksulla verkkokaupasta asia selvitetään tapauskohtaisesti, joka kannattaa varmistaa Puuvirtain asiakaspalvelusta. Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.
Puuvirrat Oy ei vastaanota postiennakolla palautettuja palautuksia. Asiakkaan tulee aina olla yhteydessä Puuvirtain asiakaspalveluun palautuksissa.
Ilmainen palautusoikeus Puuvirrat Oy:n verkkokaupasta koskee seuraavia tilanteita.
- Reklamaatiotapaukset käsitellään aina tapauskohtaisesti ja alla olevat palautusohjeet eivät koske kaikilta osin reklamaatiotapauksia.
- Palautukset tulee palauttaa aina alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä sekä myyntikelpoisena.
- Tuotteen käyttäminen ei oikeuta palautukseen, kuin reklamaatiotapauksissa.
- Ilmainen palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei voi palauttaa tavanomaisella toimitustavalla. Sellaisia tuotteita ovat kaikki, jotka täytyy kuljettaa rahtina kotiin asti esimerkiksi puuliiterit tai useamman kollin klapisäkkitilaukset kotiin- tai yritykseen toimitettuna. Ilmainen palautusoikeus ei myöskään koske, jos olet saanut tuotteita kahdessa tai useammassa kollissa osoitteeseen toimitettuna tai noudettuna noutopisteestä. Rahtina kotiin tai yritykseen toimitettujen tuotteiden palautuksesta perimme vähintään saman toimituskulun, jonka tilaaja on maksanut.
Mikäli reklamaatiotapauksessa palautetaan osoitteeseen toimitettu usean kollin lähetys se täytyy asiakkaan viedä Matkahuollon tai Postin toimipisteeseen.
- Palautusoikeus koskee koko toimituksen palauttamista käyttämättömänä yhdellä lähetyksellä. Tuotteeseen liittyvät kaikki osat tulee liittää palautettavaan pakettiin.
- Tilaustyönä tehdyt tuotteet eivät sisällä palautusoikeutta. Esimerkiksi olet tilannut tuotteen, jonka mittoja muutetaan tai tuotteeseen tehdään muutoksia.
Palauttaaksesi tuotteen ilmoita siitä Puuvirtain sähköpostiin myynti@puuvirrat.fi, joka nopeuttaa asian käsittelyä ja rahojen palautusta. Ilmoita samalla mahdollisimman tarkat tiedot palautettavasta tuotteesta. Ilmoita vähintään tilauksen tunnus, tilaajan nimi, tuote ja tilauspäivä.
Palauta tuotteet sillä toimitustavalla, jolla ne saapuivatkin. Noudata seuraavia ohjeita palautuksissa.
· Pakkaa palautettava lähetys vähintään samanlaiseen pakettiin, jolla se saapui.
· Vie lähetys Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen riippuen kummalla toimitustavalla se saapui.
· Ilmoita Postissa palautusnumero 656915
· Ilmoita Matkahuollossa palautusnumero 9516725
Palautusosoite:
PUUVIRRAT OY
HARJUKUJA 4
34800 VIRRAT
Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot
Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä
Paketti, jota ei noudeta.
Mikäli paketti jätetään noutamatta ja se palautuu meille niin perimme tästä 12€ kulut, koska tästä aiheutuu meille käsittely- ja palautuskulut. Mikäli haluat perua ostoksesi niin se pitää noutaa ja palauttaa ohjeiden mukaisesti.
Riitatapaukset
Jos Puuvirtain ja asiakkaan kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lisää tietoa osoitteessa.www.kuluttajariita.fi
Henkilötietojen käsittely kaupassa.
Kuvauksen verkkokaupan rekisteriselosteesta löydät verkkokaupan alaosasta kohdasta tietosuojaseloste.
Evästeet verkkokaupassa
Puuvirrat.fi kerää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Evästeiden avulla voimme tarjota paremman tuotesisällön ja räätälöidymmän asiakaskokemuksen.. Evästeen tiedot eivät ole yksityiskohtaisia henkilötietoja.
Puuvirrat Oy liiterit ja ulkorakennukset.
Tilausvahvistus lähetetään asiakkaan sähköpostiin hyväksyttäväksi, jossa mukana on ohjeet sekä toimitusehdot. Tilausvahvistus ja ohjeet voidaan lähettää kirjeellä Postin välityksellä, josta perimme 5€ käsittelymaksun.
Tilaus toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimituspäivää ei voi sopia yksityiskohtaisesti, mutta pyrimme toteuttamaan toimitusaika toivetta mahdollisimman paljon. Toimituksessa on pääsääntöisesti aina muitakin liitereitä toimitettavana.
Purkupaikan tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta nosturilla tai kuorma-auton perässä olevalla trukilla. Purkupaikka täytyy merkitä, että esimerkiksi autonkuljettajalle pystyy kuvailemaan paikan puhelimessa.
Tilauksen yhteydessä ilmoitetaan matkapuhelinnumero, johon asiakaspalvelu tai rahdinkuljettaja ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Rahdinkuljettaja soittaa sopiakseen liiterin toimituksesta mahdollisimman aikaisin, mutta tämä riippuu kuljetusreitistä ja aikatauluista sekä toimitettavien liiterien määrästä. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti ma–pe klo 9–17.
Liiteri- tai ulkorakennus voidaan toimittaa erikoistapauksissa Puuvirtain omalla kuljetuksella, mistä on sovittu erikseen tilauksen yhteydessä. Tässä vaihtoehdossa kuorma puretaan käsin tai asiakkaan koneella, joka on myös sovittu ennakkoon. Tämä toimitustapa on aina tarkkaan sovittu ennen tilausta ja pääsääntöinen toimitustapa on toimitus nosturilla varustettu kuljetusliike.
Puuvirrat pidättää oikeuden muuttaa toimitusajankohtaa esimerkiksi kuljetuskaluston rikkoutumisen tai muun Force majeure tilanteen vuoksi. Tästä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti. Liiterit kuljetetaan pääasiassa ulkopuolisella kuljetusliikkeellä ja Puuvirrat ei vastaa mikäli kuljetusliikkeestä johtuen aiheutuu ylipitkä toimitusviive. Tämän tyyppisen toimitusviiveen voi aiheuttaa kuljetusliikkeen konkurssi, kuljettajien työtaistelu tai muu odottamaton viivästys.
Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta tai purkupaikkaa ei ole sovittu aikaisemmin, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.
Jos toimitus viivästyy sen vuoksi, että vastaanottajaa ei tavoiteta ja purkupaikka ei ole selvillä. Tavaran uudelleen kuljettamisesta aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.
Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto silmämääräisesti välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on keskusteltava kuljettajan kanssa toimituksen yhteydessä ja esimerkiksi valokuvattava vaurio. Kuljettajalta on otettava yhteystiedot ja esimerkiksi kirjattava vauriot paperille. Vaurioista on myös ilmoitettava Puuvirtain myyntiin sähköpostilla tai soittamalla.
Asiakkaan on varmistettava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie isolle kuorma-autolle tai rekalle. Kantavuus on huomioitava erityisesti keväällä kelirikon aikana. Tien käyttäminen liiterin toimitukseen on hyvä varmistaa tiehoitokunnalta, jos rajoituksista ei ole varmuutta. Esimerkiksi tienhoitokunnan puheenjohtajalta tai vastaavalta voi pyytää hyväksynnän ajamisesta kelirikon aikana tiellä, joka välitetään kuljetusyhtiölle. Hyvänä yleissääntönä voi pitää, että keskimäärin auton paino on noin 10000-12000kg. Auton pituus on yleensä noin 12m ja korkeus 4m
Valmiiksi rakennetuissa ja perustuksille nostettavissa liitereissä ison auton pääseminen perustuksien viereen on erityisesti varmistettava. Asiakas vastaa lopullisesta nostosta perustuksille tai kuljetuksesta, jos auto ei pääse perustuksien viereen. Perustusharkot on oltava valmiina ohjeen mukaisilla paikoilla vaaittuna samaan tasoon.
Lisäksi tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä. Purkupaikalle on hyvä varata kaksi noin 1m pitkää puuta, jonka päälle lähetys nostetaan. Tähän voi käyttää myös kahta kuormalavaa.
Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen. Poikkeavista tilanteista sovitaan aina tapauskohtaisesti erikseen.
Mikäli toimitusosoitteeseen täytyy kulkea lossilla- tai lautalla niin siitä peritään lisäkorvaus. Tämä sovitaan aina tapauskohtaisesti ja asiakkaan on otettava yhteyttä Puuvirtaille hinnoittelun tarkistamiseksi.
Mikäli tilaus perutaan niin siitä peritään 200€ käsittelymaksu. Mikäli tilattu tuote on räätälöity asiakkaan toiveiden mukaisesti siitä peritään lisäksi lisämaksu, joka on enintään 20% kokonaishinnasta. Räätälöidyissä tilauksissa katsotaan peruutus aina tapauskohtaisesti.
Klapisäkkien ja pakkauslaitteiden käyttöohjeet
Yleistä klapisäkeistä: Varmista klapisäkkien soveltuvuus pakattavalle tuotteelle. Varmista käyttöönottoa ennen klapisäkin ehjyys, jotta siinä ei esiinny vahvuutta vaarantavia vaurioita. Noudata klapisäkille asetettuja ohjeistuksia ja suursäkin lapusta löytyviä tietoja. Älä täytä klapisäkkejä niin korkeaksi, että siitä tulee epävakaa huomioiden suursäkkiin säkitettävän tuotteen ominaisuudet. Nosta klapisäkkiä aina kaikista säkissä olevista nostolenkeistä. Älä kerää klapisäkin lenkkejä nostettavaksi yhdelle koukulle. Kun nostat klapisäkkiä varmista ettei nostovälineissä kuten trukin haarukoissa ole teräviä reunoja. Nostetun klapisäkin alle ei saa mennä! Käytä klapisäkin nostamiseen ainoastaan sellaista nostolaitetta jonka luokiteltu nostokapasiteetti on riittävä kannattelemaan täytettyä säkkiä. Älä koskaan vedä nostolaitteen piikkejä pois klapisäkin nostolenkeistä ennen kuin kaikki kuormitus nostolenkeiltä on poistunut. Älä koskaan altista klapisäkkiä äkillisille nostoille tai pysäytyksillä. Varmista aina, ettei kukaan mene klapisäkin alle ja on turvallisen matkan päässä nostetusta säkistä. Klapisäkeille ei ole määriteltyä käyttöikää eikä sellaista voida määritellä perustuen olemassa oleviin tietoihin. Suosituksia käyttöiästä ei näin ollen voida antaa.
Pakkaus- ja säkityslaitteista yleistä: Käytä säkkitelinettä vain tasaisella alustalla. Varmista säkkitelineiden yhteydessä käytettävän kuormalavan olevan kunnossa kaikilta ominaisuuksiltaan. Ennen pakkaus- ja säkityslaitteiden käyttöä tutustu niiden mukana tulleisiin mahdollisiin ohjeisiin/ohjeistuksiin. Varo pakkaus- ja säkityslaitteiden mahdollisia teräviä reunoja.
Liiteritoimituksen varastointi- ja säilytys.
Liiterien puuosapakettia ei ole käsitelty homesuoja-aineella kuten hirsiä ja se täytyy suojata, jos liiteriä ei aleta kasaamaan kolmen päivän sisällä. Suojaaminen täytyy tehdä, että ilma kiertää koko paketissa esteettä. Esimerkiksi suojapeitteellä ei saa peittää kokonaan liiteripakettia, joka voi tummentaa liiterin osia. Paketin siirtäminen katokseen tai peittäminen pellillä on paras ratkaisu. Puuosien tummuminen on normaalia pidemmällä aikavälillä, joka ei estä maalaamista myöhemmin. Mikäli liiteri pääsee tummumaan pitkän säilytyksen vuoksi niin tummat kohdat voi pestä karkealla harjalla. Pesun voi suorittaa karkealla harjalla ja käyttää pesuun esimerkiksi Tikkurilan homeenpoistoa. Höylähirsikehikot on puuvalmista kuivattua puutavaraa ja suojattu kosteudelta.
Mikäli kasaus ei tapahdu viikon sisällä niin suojapeite on hyvä ottaa pois päältä aurinkoisella ilmalla. Liiterien varastoimiseen vaikuttaa säätila ja ilmankosteus, jota kannattaa seurata varastoimisen aikana. Yleensä keväisin ilma on kuivinta ja syksyllä sekä talvella kosteinta.
Liiterin hirret on käsitelty peruskyllästeellä estäen tuoreen hirren sinistymistä. Hirret voidaan maalata tai käsitellä millä tahansa ulkomaalaukseen sopivalla aineella noin kahden viikon kuivumisen jälkeen. Maalausilman on oltava vähintään +10 astetta ja maalin ominaisuudet on varmistettava maalin pakkauksesta tai maalin myyjältä.
Puuosapaketin puutavaran voi käsitellä peruskyllästeellä, joka vähentää puuosien tummumista tai värjääntymistä..
Edullinen peruskylläste esimerkiksi https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/piha-peruspohjuste-10l
Pääsääntöisesti liiterin osat on määrämittaan katkaistu, mutta kaikki osat ennen asennusta on mitattava ja tarvittaessa katkaistava. Peltikaton pellit ovat myös pääsääntöisesti määrämittaisia, mutta päätyräystäs ja harjapellit on katkaistava tai limitettävä. Muutamassa liiteripaketeissa pelti täytyy halkaista, että se sopii päätyräystääseen. Peltien ja ruoteiden mitta sekä sopivuus on aina tarkistettava ennen katon tekemistä.
Liiterien hirret on käsitelty peruskyllästeellä uppokasteluna, mutta ne voi halutessaan käsitellä uudestaan, josta ei ole mitään haittaa.
Pyöröhirsiliiterissä saattaa olla hyvin pieniä jälkiä kuoren nilasta. Mikäli liiterin hirsissä on isoja oksia tai nilaa niin hirret voi sijoittaa sellaiseen paikaan, jossa ne eivät ole näkyvissä esimerkiksi ylöspäin katemateriaalia vasten tai oviaukkoon mikä sahataan pois.
Liiterien lautatavarassa (22x100mm) käytetään yleensä aina vajaasärmäistä lautaa, joka asennetaan täyssärmä näkyville ja vajaa särmäpuoli piiloon. Vajaasärmäisyys ei heikennä rakennetta, joka on huomioitu rakenteessa.
Liiterin hirret on sahattu latvatukista ja hirret on seulottu liiteriin. Seulonnasta huolimatta liiterien hirret saattavat hieman kieroutua, joka tasoittuu liiterin painon alla ajan kuluessa. Tavaran käsittelystä johtuvia hyvin pieniä likajälkiä saattaa, tulla esimerkiksi kuorman sidontaliinoista tai trukkipiikkien likaisuudesta.
Peltikaton pellit on osassa tuotteissa sijoitettu hirsien ja puuosapaketin väliin. Peltien pienet naarmut voi paikkamaalata spray maalilla. Mikäli pellin reunaan on tullut pieni jälki niin puolet peltien reunoista jää toisen pellin alle.
Yleensä kaikki liiteriin tulevat ulkoiset muutokset rakentamisen tai kuljettamisen aikana jää maalauksen alle. Mikäli liiteriä ei maalata voi likaisen kohdan pestä tai hioa puhtaaksi hiekkapaperilla ja esimerkiksi käsitellä värittömällä peruspohjusteella.
Puuvirrat Oy
Harjukuja 4
34800 Virrat
0400 804 322